המוסד לביטוח לאומי
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מוקד טלפוני ארצי – המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מפעיל מוקד טלפוני ארצי (6050*), במקביל למענה טלפוני בסניפים העוסק בגבייה ממעסיקים ושיקום. מספר טלפון חלופי, למי שאינו יכול לחייג למספר הטלפון כוכבית 6050, הינו: 04-8812345.

מוקד השירות הטלפוני של הביטוח הלאומי איננו פועל 24 שעות ביממה, ואיננו פתוח למטלפנים 7 ימים בשבוע.


שימו לב: השירות פועל אך ורק בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 8 בבוקר עד 5 בערב בלבד. אחרי השעה 17:00 לא ייענו שיחות.

המוקד הטלפוני הארצי של המוסד לביטוח לאומי איננו פועל ביום שישי, וכן לא במוצאי שבת.

לאחר שעות הפעילות, אמנם לא ניתן לקבל מענה אנושי, אך ניתן לקבל מענה טלפוני ממוחשב לאחר הזנת מספר תעודת זהות + קוד סודי בן 4 ספרות, הניתן מראש לחלק מן המבוטחים על ידי המוסד עצמו.


שפות

המוקד הטלפוני ערוך לפניות בארבע שפות בלבד:

1) עברית

2) ערבית

3) רוסית

4) אמהרית

המוקד אינו ערוך למענה בשפה האנגלית (!) או צרפתית (עולים חדשים מצרפת או עולי צפון-אפריקה); גם לא ביידיש (אידיש), שפה הנפוצה בקרב חרדים רבים.


במוקד הטלפוני ניתן לבצע בירורים שונים (המבוססים על מידע אישי), להזמין אישורים שיישלחו לבית המבוטח בדואר ישראל, תשלום חובות של דמי ביטוח לאומי בכרטיס אשראי (כולל בירור יתרת חוב עדכנית), הזמנת שוברים לתשלום, הזמנת טפסים שלא מולאו, וחוברות הסברה רשמיות של המל"ל.

באתר המוסד לביטוח לאומי מודגש כי באמצעות המוקד הטלפוני לא ניתן להגיש תביעות, להגיש מסמכים או לבצע דיווח על שינוי בפרטים אישיים.

מוקד בשיטת מיקור-חוץ

המוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי אינו מופעל על ידי פקידי המוסד עצמם, אלא על בשיטת מיקור-חוץ (אאוטסורסינג) ידי גוף חיצוני, חברת טלאול, מאז אוקטובר 2006. מטרת ההפרטה היתה לקצר את זמני ההמתנה הממושכים במוקד הציבורי. לכן, קבלת מידע אישי על ידי נציג שירות של חברת טלאול מותנית בהסכמת המתקשרים. חדר התקשורת במוקד זה מפוקח על ידי עובדי הביטוח הלאומי.

במכתב שכתבה נחמה שפירא, מנהלת אגף שירות לקוחות במוסד לביטוח לאומי, ב-29/4/12, המוקד הטלפוני עונה על כ-300,000 שיחות בחודש. לפי אתר טלאול, "האתגר המרכזי במוקד הינה מקצועיות הנציגים. הנציגים עוברים הכשרה ארוכה ומפורטת במטרה לצבור את הידע הרב שעל הנציגים לדעת במוקד הביטוח הלאומי".

בדו"ח שהוכן על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת ב-2008, "נראה כי המוסד לביטוח לאומי משתדל לשפר את השירות במוקד החדש בצפת ולשפר את הרמה המקצועית של נציגי השירות המועסקים בו…בשלב זה עדיין אין המוקד בצפת יכול לפעול בלא תמיכת המוקדים בדימונה וברחובות, ולא ידוע אם אי-פעם יוכל לפעול בלי עזרתם". חשוב לציין כי מאז חלפו מספר שנים.


הקוד הסודי של הביטוח הלאומי

הפונים למוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי צריכים לספק מספר תעודת זהות וקוד סודי. קוד זה המונפק עבורם במיוחד. כל מי שאין לו עדיין קוד סודי, ראשית יש להתעלם מן הבקשה לקוד סודי, ולהמתין לנציג שירות, לאחר מכן, ניתן לענות למספר שאלות אישיות, כדי לוודא שמידע אישי רגיש לא מועבר לצדדים שלישיים – ואז ניתן להזמין קוד סודי אישי באמצעות פנייה למוקד או לסניף. לאחר שהקוד יישלח לבית המבוטח, הוא ישמש אותו בפניות עתידיות.


מידע נוסף על ביטוח לאומי

אם אתם זקוקים לסיוע בנושא זכויות רפואיות, קבלת פיצוי על מחלה או תאונת עבודה, פנו גם למוקד חברת "זכותי" בטלפון 5520*.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם