זכותי
תפריט:
русский عربيه EN

תפריט ראשי

  • עמוד הבית
  • זכויות רפואיות
  • מכתבי תודה
  • המומחים שלנו
  • חדשות ועדכונים
  • וידאו
  • אודות
  • צור קשר
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!

חייגו עכשיו 5520*

או השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

עמוד הבית » חדשות ועדכונים » ערוץ 2: ביטוח לאומי עושה לציבור גיהנום

ערוץ 2: ביטוח לאומי עושה לציבור גיהנום

27.11.2010
בחר/י נושא
  • המוסד לביטוח לאומי
  • מילון מונחים
  • מחלות וליקויים
  • נכות כללית
  • תאונות עבודה
  • ועדה רפואית
  • עקרות בית
  • זכויות עובדים
  • זכויות החולה
  • פטור ממס
  • ניידות
  • סיעוד
  • קישורים רלוונטיים
בכתבתה של שרה ב"ק בחדשות ערוץ 2 שפורסמה ב-27/11/10, מתואר עליית ענף סיוע בזכויות הרפואיות, בגלל הקשיים שמערים הביטוח הלאומי על הפונים אליו

"האינטרס של ביטוח לאומי הוא שאנשים יקבלו כמה שפחות וימותו מה שיותר מהר", טוען אחד המרואיינים בכתבתה של שרה ב"ק מערוץ 2. בכתבה מתואר המצב הקשה בביטוח הלאומי: אם חולים או עוברים תאונה, הופכים תלויים במוסד לביטוח לאומי.

אנחנו משלמים כל החיים לביטוח הלאומי – אבל כאשר אנחנו צריכים לקבל עזרה, קשה לקבל מענה מן המוסד לביטוח לאומי. בכתבה נראה נהג משאית שסובל מבעיות רפואיות ואינו יכול לעבוד. המאבק מול הביטוח הלאומי היה מפרך: תביעתם לקבלת קצבת נכות נדחתה.

בתמונה: צילום מן הכתבה של ערוץ 2

המסדרון בביטוח לאומי נראה נורא: אנשים יושבים שעות ובוכים. "איזה חֶלֶם", מתארים הפונים. על פי דוח מבקר המדינה, 40% מהדיונים שבוטלו בועדות הרפואיות – בוטלו באשמת הועדות, ולא באשמת הפונים.

"הביטוח הלאומי פשוט נפנף אותי", מתארת סמנכ"לית בהייטק את המצב. "זה גוף שיודע לקחת כסף, אבל אין סיכוי שאני אקבל ממנו משהו. התייחסו אליי כאילו באתי לרמות". סיפורים כמו אלו מסבירים את צמיחת תחום סיוע בזכויות הרפואיות: הציבור דרש לקבל שירות טוב יותר.

חשוב להזכיר שוב: החברות הללו אינן מייצגות את הפונים מבחינה משפטית, אלא רק מסייעות לפונים. החברות אינן עורכי דין. " ועדה רפואית נמשכת רק 2-3 דקות, בסופו של דבר", מסביר אלון אהרונוב, מנכ"ל חברת זכותי, "ואם בדקות הללו לא תציג את האמת שלך כמו שצריך – נגמר הסיפור".

מדובר בתעשייה לכל דבר, מתארת הכתבת שרה ב"ק את החברות בענף. ככל שהלקוח מקבל יותר מביטוח לאומי, כך גם החברות מקבלות יותר. אמנם אין ניגוד אינטרסים בין החברה ובין הלקוח, אבל השירות כרוך בתשלום. "הם עשו לי את התיווך מול ביטוח לאומי…זה עולה דמי תיווך", מתארת אחת הפונות בכתבה.

"חייבים להפריד את הועדות הרפואיות מן הביטוח הלאומי", מסביר מרדכי גיסין, יו"ר ארגוני צרכני בריאות ישראל. "יש פה ניגוד אינטרסים מובנה". במילים פשוטות: הועדות הרפואיות כפופות לביטוח הלאומי, ולכן יש לועדות אינטרס לצמצם את התשלומים עד כמה שניתן.

מסקנתה של הכתבת מערוץ 2: הבעיה דורשת טיפול כוללני, אולי אפילו מחשבה מחודשת על המוסד לביטוח לאומי, גוף מסורבל שאותו אזרחי ישראל צריכים לממן במשך כל חייהם.

תגובת המוסד לביטוח לאומי: "בשנים האחרונות שמה הנהלת הביטוח הלאומי את שיפור השירות בראש סדרי העדיפויות, והקצתה לכך משאבים רבים…כ-300 אלף איש מתייצבים מדי שנה בועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, ובהיקף עצום כזה לא מן הנמנע שיהיו תלונות…ברוב המקרים, מעורבותן של חברות פרטיות אינה נדרשת".

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!

חייגו עכשיו 5520*

או השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • המוסד לביטוח לאומי
    • יד מכוונת
    • סניפים
      • רשימה
  • מילון מונחים
  • מחלות וליקויים
    • קורונה
    • מחלות של מערכת הדם
    • מחלות לב
    • סרטן
    • סוכרת
    • מחלות נפש
  • נכות כללית
  • תאונות עבודה
  • ועדה רפואית
  • עקרות בית
  • זכויות עובדים
  • זכויות החולה
  • פטור ממס
  • ניידות
  • סיעוד
  • קישורים רלוונטיים
pageid2451

"אולגה מהווה דוגמא מצויינת למתן שירות ללקוחות. כן יירבו כמותה"

מ'

22.02.2022 להמלצה

"אנו רוצים להודות לכם על העזרה והבנה ויחס אנושי. וליווי מקצועי ואדיב. לאורך כל הדרך."

מ' ול'

16.02.2022 להמלצה

"תודה מיוחדת ליאנה שהייתה זמינה תמיד הן בטלפון והן במייל ותמיד נתנה מענה לכל השאלות."

ר'

26.01.2022 להמלצה
  • לכל מכתבי התודה
  • אולי גם לך מגיע כסף?
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!

חייגו עכשיו 5520*

או השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • image_icon פגישה
    חינם!
  • image_icon ליווי אישי
    צמוד
  • image_icon 2 דקות
    מהרכבת
  • image_icon צרו קשר

סניף תל אביב

  • כתובת: מגדל הקריה (מגדל היובל), קריית הממשלה, דרך בגין 125, ת"א (קומה 23)
  • מיקוד: 6701201
  • טלפון: 5520* או 03-7119628
  • פקס: 03-624-0369

סניף חיפה

  • קניון סינמול (Cinemall) / לב המפרץ – קומה 3
  • טלפון: 5520*
  • פקס: 04-8401369

סניף ירושלים

  • בניין מגדל העיר (קומה 10) רחוב בן יהודה 34
  • טלפון: 5520* או 02-6501066
  • פקס: 02-6501080
  • Youtube
  • Google Plus
  • Facebbok

זכויות רפואיות

  • זכויות רפואיות
  • נכות כללית
  • תאונות עבודה
  • ועדה רפואית
  • מחלות מקצוע
  • מקרים לדוגמה

מחלות וליקויים

  • סוכרת
  • התקף לב
  • סרטן – המחלה והפיצוי
  • אירוע מוחי
  • פיברומיאלגיה
  • צרידות

תחומי התמחות נוספים

  • פנסיית נכות
  • עקרות בית
  • חוק הפוליו
  • חוק סיעוד
  • פטור ממס
  • ניידות

אודותינו

  • אודות זכותי
  • המומחים שלנו
  • חזון ומשימה
  • סניפים
  • כיצד להגיע
  • יצירת קשר

אתר זכותי

  • מפת אתר
  • מדיניות פרטיות
  • הצהרת נגישות

השירות של "זכותי" כולל סיוע וליווי באמצעות מומחים מקצועיים בהליך מימוש הזכויות הרפואיות, ואינו מהווה ייעוץ משפטי או ייצוג משפטי.

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!חייגו עכשיו 5520*או השאירו פרטיכם ונחזור אליכם:

שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.