חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מנופאים מתחזים: חשיפת היחידה המשטרתית לחקירת תאונות עבודה

נובמבר 4, 2019

יחידת "פלס" החדשה, החוקרת תאונות עבודה במשטרת ישראל, הצליחה לחשוף לפני כשבועיים רשת מאורגנת לזיוף רשיונות מנופאים. הרשת סיפקה עובדים שלא עברו הכשרה מתאימה כמפעילי מנופים.


רשת הזיוף השתמשה ברשיונות אמיתיים של מנופאים מורשים הפעילים כיום, כדי לייצר רשיונות מזויפים. בינתיים נחקרו למעלה מ-50 מעורבים בפרשה. לפי  תחקיר "כאן", חברת כוח אדם בשם "המומחים לעבודות מנוף", שנמצאת בידי משפחת סונוקרט מאיזור מזרח ירושלים, סיפקה עובדי מנוף עבור קבלנים במגוון אתרי בנייה ברחבי הארץ.

הרשיון נקרא "רשיון להפעלת עגורן צריח", ולדברי יו"ר ועד המנופאים, דן ורשבסקי, קבלנים בוחרים במנופאים בלתי-מורשים כי הם עולים להם פחות. על פי התחקיר, סופקו כ-100 מנופאים (עגורנאים) בלתי-מורשים כאלו לקבלנים עד כה.

עורך הדין המייצג חלק מן החשודים בפרשה, ווליד כבוב, טוען כי החשודים מכחישים את החשדות נגדם, וכי הם פעלו כחוק. אחד ממפעילי המנופים שגילה כי המזייפים השתמשו ברשיון שלו אמר כי "זו סכנת חיים על העובדים בשטח".

תחקיר חברת החדשות של ערוץ 12 גילה ב-2017 כי קל מאוד לזייף רשיון מפעיל מנוף ולהתקבל לעבודה בענף. על פי התחקיר, מדובר בשוק פרוץ לחלוטין. תמורת 550 ש"ח ניתן להשיג רשיון מזויף ולעבוד. מקרים רבים של קריסת מנופים ברחבי הארץ העלו את החשד כי קיים כשל-שוק בתחום ההכשרה.

ב-19 במאי 2019 אירעה תאונת עבודה קטלנית באתר בנייה ביבנה: 4 פועלי בניין נהרגו כאשר נפלו מגובה של כ-60 מטרים במהלך פירוק עגורן צריח.

ביום האחרון של 2018 נחנכה יחידת "פלס" (פועלים ללא סיכון) החדשה, יוזמה משותפת של משרד העבודה, המשרד לבטחון פנים ומשטרת ישראל. היחידה פועלת כמפלג חקירות תאונות עבודה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם