חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

ארבעה הרוגים באתר בנייה אחד ביבנה: תאונת עבודה קטלנית

מאי 19, 2019

אתר בנייה בעיר יבנה גבה היום (ראשון) את חייהם של ארבעה פועלי בניין. הם נפלו מגובה של 60 מטרים במהלך פירוק עגורן צריח. על פי עדי ראייה, קרס החלק האחורי של המנוף.

שמות ההרוגים שהותרו לפרסום: גיל חזאזי (בן 51, חדרה); יוני סבג (בן 33, אור יהודה); בן דקלו (בן 22, פרדס חנה); סרגיי סמיונוב (בן 33, באר שבע).

באותו אתר בנייה בדיוק נהרג לפני כחודש איציק כהן, נהג משאית בן 31 כתוצאה מהתחשמלות ע"י כבל של מנוף במקום.

המשטרה החלה בחקירת האירוע באמצעות מפלג פל"ס (פועלים ללא סיכון), יחידה חדשה ומיוחדת לחקירת תאונות עבודה, במסגרת להב 433. שמונה בעלי תפקידים בחברת הבנייה נחקרים בפרשה. יחידה מיוחדת של הימ"מ תטפס על המנוף ותבדוק מה גרם לקריסת המנוף.

אתר הבנייה ממוקם בשדרות ז'בוטינסקי ביבנה, במסגרת פרויקט "יבנה הירוקה". האתר שייך לחברת "נאות שמיר", שהוקמה על ידי חברת שבירו ודוראל. שלושה פועלים חולצו מיד כשהם כבר ללא רוח חיים. שלושה פועלים נוספים נלכדו על המנוף, כאשר אחד מתוכם חולץ גם הוא ללא רוח חיים.

דן ורשבסקי, יו"ר ועד מפעילי העגורן הארצי, אמר בין השאר על האירוע: "אם היו שומרים על כללי הבטיחות ולא היה לחץ לסיים את העבודה מהר כל זה לא היה קורה. משרד העבודה חייב להתעורר. לא כל מי שנכנס למקצוע לא מוכשר מספיק בשביל לעבוד בבניין".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הצהיר בין השאר כי יש "לפעול ביתר שאת במאבק להצלת חיים ולא לפטור אף אחד מהאשמים מאחריות".

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, מסר: "הבהרתי למשטרה מספר פעמים בחודשים האחרונים, שאני מצפה שחקירת האירועים תגיע לבירור האחריות הפלילית עד הדרגים הבכירים ביותר בחברות הבניה. אסור להסתפק בחקירת עובדי אתרי הבניה בלבד".

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, כינס ישיבת חירום עם ראשי מינהל הבטיחות.

 

מגיפת תאונות הבניין בישראל

  • 88 נפגעים עד כה ב-2019 מתאונות בניין בישראל, מתוכם 20 הרוגים
  • 208 נפגעים, מתוכם 38 הרוגים ב-2018 מתאונות בניין בישראל
  • 264 נפגעים, מתוכם 36 הרוגים ב-2017 מתאונות בניין בישראל
  • ב-2017 נפלו 14 מנופים; ב-2018 נפלו 4 מנופים.
צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם