חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

התחזה לחולה אלצהיימר – ישלם קנס ויעשה עבודות שירות

ינואר 15, 2017

רואה החשבון ואיש העסקים קובי בן גור חתם על הסדר טיעון בו הודה כי קיבל 205,000 שקלים במירמה מן הביטוח הלאומי, לאחר שהתחזה לחולה אלצהיימר

הסדר הטיעון בעניינו של קובי בן גור יגזור עליו חודשיים מאסר בפועל, אותם ירצה בעבודות שירות, ובנוסף – קנס על סך 150,000 שקלים והשבת 205,000 שקלים למוסד לביטוח לאומי, אותו רימה. הסדר הטיעון מתבסס על כתב אישום שהוגש נגד בן גור על קבלת דבר במירמה ושיבוש הליכי משפט.

קובי בן גור הורשע ב-2011 בפרשת רשות המסים במתן שוחד לג'קי מצא, ראש רשות המסים דאז, וכן לעובדת הרשות אורנה בכר. במהלך משפטו טען כי מצבו הבריאותי הולך ומתדרדר, עד כדי דמנציה (שיטיון), בנסיון לקבל הקלה בעונשו. בן גור התייצב עם אשתו בפני ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי.

מול הועדה הרפואית, שקבעה לו אבחון פסיכיאטרי, יצר בן גור מצג שווא כאילו הוא סובל מסימפטומים של אלצהיימר, עד שאינו מסוגל להשיב לשאלות פשוטות. כמו כן תמך בן גור את טענותיו לגבי מצבו הנוירולוגי במסמכים רפואיים שהשיג במירמה.

הועדה הרפואית קבעה לבן גור זכאות לקצבת נכות בשיעור של 76% ובנוסף 105% נכות לקצבת שירותים מיוחדים (שר"מ). עקב מעשי המירמה שביצע, זכה בן גור בקצבה חודשית על סך 6,500 ש"ח בחודש, במשך למעלה משלוש שנים.

בן גור לא התחזה לחולה אלצהיימר רק כדי לקבל את קצבת הביטוח הלאומי במירמה: התוכנית היתה, כאמור, לזכות בהקלה בעונשו בפרשת רשות המסים. אך בסופו של דבר, כאמור, ייאלץ בן גור לשלם כ-355,000 שקלים ולרצות עבודות שירות עקב מעשי המירמה שביצע, על פי הסדר הטיעון שנחתם עם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ושנמסר לבית משפט השלום בתל אביב.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם