חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הורחבה זכאות לקבלת גמלת ילד נכה

אוקטובר 21, 2010
עד לאחרונה, ילדים רבים בישראל עם נכויות קשות נותרו ללא גמלה, בעוד ילדים אחרים שדרגת נכותם נמוכה יותר והעומס שהיא יוצרת על המשפחה קטן יותר – דווקא כן קיבלו גמלה.

מצב מעוות זה הגיע לתיקונו לאחר דו"ח ועדת אור-נוי ("ועדת אורנוי"), ועדה שנתמנתה על ידי שר העבודה והרווחה בראשותו של פרופסור א. אור-נוי, על מנת לבדוק את הקריטריונים למתן גמלה לילד נכה. תקנות גמלת ילד נכה עברו תיקון, ועתה הורחבה הזכאות לקבלת גמלת ילד נכה.

למי מגיעה עכשיו גמלת ילד נכה?

1) ילדים עם הפרעות התפתחות קשות, כגון ילדים הזקוקים להשגחה ונוכחות עקב הפרעות התנהגותיות, הפרעות נפשיות (מחלות נפש) או פיגור שכלי (או פיגור מסוג אחר) בינוני; ילדים עם ליקוי שמיעה (לא רק חירשים) או ליקוי ראייה (לא רק עיוורים).

2) ילדים המקבלים טיפול רפואי כגון ילדים המקבלים עירויים של תרופות באופן קבוע; ילדים עם מחלות שלאחר השתלה, הגורמות לתופעות לוואי משניות קשות; ילדים עם קולוסטומיה ובמצבים דומים אחרים; ילדים שזקוקים לאשפוזים ממושכים; ילדים בעלי שיתוק מוחין ולאחר קטיעות, כאשר הפגיעה היא בשני הגפיים, ילדים עם תסמונת רעב בלתי נשלט, ילדים עם סכרת (סוכרת) נעורים, בשנה הראשונה לאחר גילוי המחלה.

מתי אפשר לתבוע?
התקנות החדשות בעניין זכאות לגמלת ילד נכה נכנסו לתוקף בתאריך 14 בפברואר (14/2/10).
הזכאות מאפשרת תשלום רטרואקטיבי (בדיעבד) מתאריך זה והלאה.

מסמכים להורדה (PDF):
1) תקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה) התש"ע-2010
2) טופס תביעה – גמלת ילד נכה

הורים לילד עם ליקויים רפואים? התקשרו עכשיו *5520 ליעוץ חינם עכשיו, אוצרו קשר ישיר דרך אתר זכותי.

 

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם