חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

האמא נפטרה ב-1991, הבן המשיך לקבל קצבת זקנה ושאירים

פברואר 6, 2019

תושב כסייפה בן 53 נחקר בחשד להונאת המוסד לביטוח לאומי: במשך כ-28 שנה הוא המשיך למשוך במירמה קצבת זקנה ושאירים של אמו המנוחה, לכאורה. 

יחידת ההונאה במחוז דרום של משטרת ישראל, בשיתוף אגף החקירות של המוסד לביטוח לאומי, ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה נגד בנה של אישה, ילידת 1919, שככל הנראה נפטרה ב-1991. הבן, שהיה מיופה-כוח בחשבון הבנק שלה, המשיך למשוך את הקצבאות שקיבלה מן הביטוח הלאומי.

ההונאה נמשכה, על פי החשד, ללא הפרעה במשך כמעט 30 שנה. רק ב-2018, כאשר שנציגי הביטוח הלאומי ניסו לאתר את הקשישה כדי להזמינה לטקס חגיגי לאזרחים ותיקים בני 100 בבית הנשיא – עלה חשד כי היא לא בחיים מזה זמן רב ביותר.

הבן, תושב היישוב הבדואי כסייפה באיזור הנגב, נחקר במשטרה והודה במעשה. הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

קצבת שאירים של אלמנה עם שני ילדים יכולה להגיע ל-3,000 ש"ח לפחות. קצבת זקנה עומדת על כ-1,600 ש"ח. החשד הוא כי הבן משך כ-3,000 ש"ח מדי חודש, מאז 1991, ככל הנראה בלי לדווח על פטירתה של האם, כחוק. הסכום הכולל של המירמה עומד, לפי הערכת המשטרה, על כ-1,000,000 ש"ח.

אגף החקירות של המוסד לביטוח לאומי מפעיל מערך ארצי של כ-130 חוקרים במטרה לאתר הונאת קצבאות וגמלאות. כמו כן פועל האגף נגד מעסיקים שאינם משלמים דמי ביטוח עבור עובדיהם.

ב-2015 גילו המשטרה והביטוח הלאומי רשת הונאה גדולה באיזור הצפון, שזייפה תלושי שכר של מאות בני אדם והגישה תביעות לקצבאות מן הביטוח הלאומי. בפרשה נעצרו שלושה תושבי כפר מנדא. בפרשה היה מעורב, על פי החשד, גם רואה חשבון תושב חיפה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות כלכליות (יאל"כ) העריכו כי היקף ההונאה מגיע לכדי מאות מליוני שקלים.

זיוף ומכירה של תלושי שכר פיקטיביים, המופקים על ידי חברות פיקטיביות למטרת קבלת גמלאות ודמי אבטלה במירמה, היא עבירה פלילית שדינה מאסר. היחידה הכלכלית במשטרה מפעילה שוטרים סמויים המאתרים נסיונות זיוף שכאלו, ואף רוכשים תלושים ומסמכים מזויפים מן העבריינים כדי להוכיח את ביצוע העבירה בפועל.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם