חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

אחרי 32 שנה: הביטוח הלאומי הכיר בתאונת עבודה

פברואר 26, 2018

אין התיישנות בתביעות לגמלה חודשית, ולכן קיבל עובד בשנות ה-60 לחייו הכרה על תאונת עבודה שהתרחשה בשנת 1985

אף פעם לא מאוחר מדי להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה. כך למד עובד לאחרונה, באיחור רב של 32 שנים תמימות. העובד, בשנות ה-60 לחייו, נפצע קשה בשנת 1985 בעבודתו. הוא אושפז לתקופה ממושכת ועבר ניתוחים רבים.

על אותה תאונת עבודה ישנה שילם לו המעביד את הפיצויים, אך העובד לא תבע את הביטוח הלאומי כדי לקבל דמי פגיעה על תאונת העבודה שעבר. לאחרונה ביקר בועדה הרפואית עם עורך דינו, וסיפר לו על התאונה הנושנה ההיא.

למרבה המזל, שמר העובד המבוגר על כל המסמכים הישנים מלפני למעלה מ-30 שנה. הם אמנם כבר היו צהובים מרוב זמן ואבק, אך עדיין ניתן היה להגישם אל פקידי המוסד.

בהמשך הופיע העובד בפני ועדה רפואית, שקבעה לו 40% נכות. למרות עשרות השנים שעברו, ובהסתמך על משכורתו באותה תקופה, נקבעה לו גמלה חודשית בסכום מרשים של כ-10,000 ש"ח. בנוסף, קיבל העובד 200,000 ש"ח רטרואקטיבית על שנה מיום הגשת התביעה, כסכום חד-פעמי.

הפתגם "טוב מאוחר מלעולם לא" מתאים במיוחד למקרה נדיר שכזה. ולמרות האווירה האופטימית, חשוב להדגיש: יש להגיש את תביעה לגמלה מוקדם ככל האפשר, ולא להפסיד את הכסף בגלל הזמן שחלף בינתיים. עובדים רבים שנפגעו בתאונות עבודה מזניחים את ההליך הבירוקרטי, לעתים מסיבות מוצדקות כמו התמקדות באישפוז ובשיקום. עם זאת, חשוב לדעת כי גם אחרי 32 שנה ניתן לקבל פיצוי כספי מכובד, וקיימת גם אפשרות לקבלת גמלת נכות רטרואקטיבית.


עברתם תאונת עבודה? אל תחששו ואל תזניחו. יש למי לפנות: צרו קשר עם זכותי בהקדם. נבחרת המומחים שלנו לשירותכם. פגישת היכרות ללא כל התחייבות. נוכל לסייע לכם עכשיו!

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם