חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

גמלת נכה לכל הילדים על רצף האוטיזם

פברואר 13, 2011
בית הדין הארצי לעבודה החליט כי המוסד לביטוח הלאומי ישלם גמלת ילד נכה עבור כל הילדים שנמצאים על רצף האוטיזם; ההחלטה מסיימת מאבק משפטי ארוך של ההורים נגד המדינה

מאת 

קשה להיות הורה לילד אוטיסט בישראל: ב-2006 החליט המוסד הביטוח לאומי להפסיק לשלם גמלת ילד נכה לילדים הנמצאים על רצף האוטיזם, דהיינו כאלו הסובלים מבעיה התפתחותית מסוג PDD. משמעות החלטת הביטוח הלאומי: הורים לילדים אוטיסטים מסוג מסוים הפסידו כ-2,000 שקלים בחודש.

אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים, ביחד עם העמותה לילדים בסיכון, פתחו במאבק למען ההורים הללו, שנאלצים לשלם אלפי שקלים בחודש עבור הטיפול בילדים האוטיסטים. מדובר בילדים הסובלים מתופעות כגון תסמונת רט(Rett), תסמונת אספרגר והפרעות התפתחות לא מאובחנות.

ב-2008 דיווחנו כאן כי בג"צ הוציא צו נוסף נגד הביטוח הלאומי, לאחר שצו קודם מ-2006 לא עזר לחלק מן ההורים לקבל את קצבת הילד הנכה המגיעה להם. בפועל, צווי בג"ץ לא השפיעו על המוסד לביטוח לאומי לשלם את הקצבה לכל אלפי הילדים הנמצאים על רצף האוטיזם.

ב-2009 פנו הורים לבית הדין הארצי לעבודה, בטענה שבנם האוטיסט אינו מקבל את הגמלה המגיעה לו. בתחילת פברואר 2011 פסק סוף-סוף בית הדין הארצי לעבודה כי המוסד לביטוח לאומי מחוייב לשלם גמלאות אלה רטרואקטיבית, החל מ-2006 ועד 2008.

האם אתם הורים לילדים אוטיסטים?
אם קרה לכם סיפור דומה, קצבתכם נשללה או אינכם יודעים כיצד לקבל קצבת נכות כללית,
פנו אל צוות "זכותי" בטלפון 5520*
ואנו נסייע לכם בהליך.
 צרו קשר עכשיו בטלפון או דרך האתר

 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם