חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

"בקשות הביטוח הלאומי גובלות באכזריות"

ספטמבר 8, 2015
פוסט פייסבוק שהפך ויראלי מתאר מקרה מקומם נוסף של קשישה שזכתה להתעלמות מהמוסד לביטוח לאומי.

אדיטה כהן, בת כ-88, הייתה מרבית חייה אישה עצמאית, עד שב-2013 חלה התדרדרות מהירה במצבה. לפני כחודשיים כבר הפכה להיות סיעודית לחלוטין.

נכדה, נדב כהן, תיאר את מצבה: "לפרקים היא לא ידעה איזה יום היום או מה השעה. היא התקשתה להכין לעצמה אפילו צנים וכוס תה. אמא שלי רחצה אותה ודאגה שתיטול את תרופותיה". הנכד מציין ש"היא רזתה מאד. היא התקשתה בזיהוי אנשים. היה ברור שהאשה הזאת לא יכולה לתפקד יותר לבד. מכיוון שהיא חיה עם הוריי, צריך היה סיוע בשעות הבוקר, שיהיה מי שישגיח".

לאור חומרת המצב, המשפחה פנתה למוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת גמלת סיעוד. נדב מדגיש כי "סבתא שילמה כל זמן שעבדה, והיא עבדה קשה. הוריי משלמים כבר עשרות שנים". ביטוח לאומי שלחו אח שיבצע תסקיר הערכת תלות ויבדוק את מצבה של אדיטה ב-10 לאוגוסט 2015. בניגוד להוראת רופא מומחה שבדק אותה, הביטוח הלאומי פסקו כי אדיטה עצמאית בניידות, וכי אינה זקוקה לסיוע ברחצה, אכילה או הלבשה.

אחותו של נדב, שירלי כהן, העוסקת בריפוי ועיסוק ושיקום גריאטרי, מספרת על ביקור האח מטעם המוסד לביטוח לאומי: "הבקשות המשפילות והשאלות הלא בהכרח רלוונטיות שלהם גובלות באכזריות. והקשישים החביבים? הם חושבים שזה מבחן שצריך להצליח בו! ואני הייתי בבית כשהאח הגיע! הוא מעולם, מן הסתם, לא ראה אותה מתקלחת והוא בטח לא ראה איך שניה אחרי שהלך היא בכתה לי שאכין לה קפה כי היא לא מסוגלת".

הסיפור התפרסם והציף תגובות נזעמות. נעה לוי הגיבה לדבריה של שירלי כהן: "הקשישים שלנו באמת רואים בזה מבחן שבו צריך להצליח והם מתעלים על עצמם, פוגעים בעצמם ואז כשאומרים להם יופי או יישר כח, הם כל כך שמחים ולא מבינים שבעצם הצלחתם (המזערית) הם הפסידו….".

מאחר והביטוח הלאומי סירבו לסייע, אדיטה המשיכה להימצא לבדה בשעות הבוקר. בוקר אחד, לפני צאתה לעבודה, הבחינה בתה של אדיטה כי ראשה נוטה הצידה. אדיטה עברה שבץ וכעת היא עדיין בבית חולים. נדב מספר ש"הסי.טי גילה שמוחה מצולק מאירועים מוחיים קודמים שגרמו לנפילות ולקשיי התפקוד. חייה ניצלו במזל מקרי". ולמרות כל זאת, לפי המוסד לביטוח לאומי היא אינה זקוקה לסיוע או השגחה.

ממצאי הערכת התלות של אדיטה כהן (פורסם ע"י נדב כהן)

שירלי כהן הוסיפה כי "אני יכולה רק לציין כמה מזל יש לה שהיא חיה איתנו ותארו לכם עם מה מתמודדים כל כך הרבה זקנים עריריים ובודדים שמתקשים בתפקוד וצריכים עזרה. אצלנו במחלקה (שיקום גריאטרי בבית חולים איכילוב) רובם מגיעים בגלל אירועים מוחיים ונפילות אבל אחת הנפילות הגדולות של המדינה זה ביטוח לאומי".

לירון פרטוק שיתף מחוויותיו האישיות: "כבן לאב קטוע רגל ונכה 100% בגלל סוכרת קשה, שעבר 3 וועדות רפואיות לפני "שהאמינו לו" שהוא זכאי לניידות. ואחרי שלושתן, שלחו בקשה לתמונה של הגדם. נגמרו לי המלים מההתנהלות של המוסד המביש הזה".

יוסי צוקרברג סיפר גם הוא: "חברים יקרים אני לא רוצה להגיד לכם 'וול קאם טו דה קלאב' אבל כאחד שאוכל מהם הרבה הרבה (לא רוצה לכתוב מילים לא יפות אנחנו לקראת ימים נוראים), תקופה לצערי ארוכה מאוד חבל לכם על הזמן מי שזקוק לכל המוסדות האלה ואין לו תמיכה או עזרה אחרת אני חוזר שוב על המשפט 'חבל לו על הזמן' ".

סיפור זה הוא רק אחד מסיפורים רבים וקשים המראים את אי הנכונות של הביטוח הלאומי לספק את הצרכים הבסיסיים להם זקוקים מבוטחי המוסד, שלאורך כל חייהם שילמו דמי ביטוח כחוק. אלו אנשים שללא תמיכה מיוחדת, לא יצליחו לקבל מהביטוח הלאומי את מה שמגיע להם. הסיפור התפרסם לראשונה בפוסט שעלה ב-3/9/2015, וזכה בזמן פרסום כתבה זו ל-32 לייקים ו-48 שיתופים.

אם המוסד לביטוח לאומי לא נתן לכם את הפיצוי המגיע לכם, פנו עכשיו ל"זכותי" כדי למצות את כל הזכויות.

התקשרו 5520* או צרו קשר באתר "זכותי".

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם