אלון אהרונוב מגלה בראיון: למה בזכותי ‘לא קיבלת לא שילמת’
כדאי לקרוא: ראיון חדש עם מנכ”ל זכותי, אלון אהרונוב, בתחנת הרדיו “רדיוס” 100FM, בתכנית של יורם מוקדי, “חותמים שבוע” (שישי 17/01/20)
יורם מוקדי: “אז אתם בוודאי נחשפים לפרסומות שונות לגבי מימוש זכויות רפואיות, ואני צריך לפחות שמישהו קצת יסביר לי יותר. ואנחנו אומרים בוקר טוב לאלון אהרונוב, מנכ”ל חברת זכותי. בוקר טוב!”.
אלון אהרונוב: “בוקר אור!”
יורם: “אז קודם כל, בוא תסביר לי מה זה ‘זכותי’ למי שעדיין לא הבין מכל ההסתערות שלכם”
אלון: “אני לא חושב שאנשים שלא יודעים היום מי זאת חברת זכותי, אבל בגדול – חברת זכותי היא החברה המובילה בישראל בענף הזכויות הרפואיות. היא נוסדה לפני 15 שנים, בשנת 2005. הערך המוסף שלנו זה שבחברת ‘זכותי’ יש שילוב של נבחרת מומחים, רופאים, כולל רופא ראשי שישב בוועדות ערר בביטוח הלאומי מעל 30 שנה; מנהלי מחלקות לשעבר בביטוח לאומי; עובדי ביטוח לאומי לשעבר, יועצי מס…”
יורם: “כלומר סיוע בתביעות מול גוף כמו ביטוח לאומי. בעצם אתם מסייעים לאנשים שצריכים לממש את הזכויות שלהם מול ביטוח לאומי”
אלון: “מול ביטוח לאומי, מס הכנסה, חברות ביטוח, משרד הבריאות, משרד הרישוי. זה טיפול רב-תחומי, שכולל בתוכו את כל הגופים שמניתי. יש הרבה חוקים, תקנות וגם המון פרקטיקה. אלה שעבדו במערכות האלה יודעים בדיוק איך לסייע ללקוחותינו לקבל את מה שמגיע להם, בסיכויים גבוהים. גם בוועדת הרווחה בכנסת, שהיתה בשנת 2015, נתנו לגיטימציה לתחום הזכויות הרפואיות וקבעו באופן ברור שהחברות לזכויות רפואיות אפילו רואים אותם כמייצגים. מעבר לזה, בבדיקה שנערכה נקבע ששיעור ההצלחה בחברת ‘זכותי’ הוא מהגבוהים ביותר בענף, מבין החברות שנבדקו”.
יורם: “ואני כלקוח, אם אין הצלחה – אני משלם?”
אלון: “בדרך כלל, כן. חברת ‘זכותי’ היא החברה היחידה בארץ שבאה ואומרת ומפרסמת ‘לא קיבלת – לא שילמת’. גם את דמי הטיפול הסמליים שמשלמים בתחילת הדרך – מקבלים בחזרה, במידה והלקוח לא קיבל את מה שמגיע לו. רק חברה שסומכת על היכולות שלה ועל שיעורי ההצלחה שלה, יכולה להעניק הטבה כזאת, שבסופו של דבר – כל הטיפול מאלף ועד תו הוא למעשה על חשבון החברה, כל הסיכון הוא עלינו – הלקוח יכול רק להרוויח”.
יורם: “אז הדילמה היחידה היא האם הוא מנהל את הדבר הזה לבד, עם פחות מומחיות, ואז הוא לא צריך לשלם לכם משהו. ומצד שני, אם הוא לוקח את השירות שלכם ולא הצלחתם – זה לא עלה לו. אז הוא לא הפסיד, בעצם. זה מה שאתה אומר”
אלון: “נכון. הרבה דברים אפשר לעשות לבד. אפשר גם לנקות את הבית לבד”.
יורם: “אפשר להחליף ברז לבד. אני לא עושה את זה”
אלון: “אפשר להחליף ברז לבד או לקרוא לאינסטלטור. אפשר לנקות את הבית או להזמין עוזרת או חברת ניקיון. מעבר לעניין ה”פינוקי”, במרכאות, וחיסכון בזמן – מדובר בהליך שהוא מאוד מקצועי, רב-תחומי וגם אם לקוח יכול אולי להצליח באופן עצמאי, אני מניח שאיתנו הסיכויים שלו להצליח הם יותר גבוהים – זה כבר נדבק ואמפירי – וגם לקבל סכומים יותר גבוהים. אני אתן לך דוגמה: יש לנו לקוח שהוא עורך-דין, שהוא מנהל חברה מהמוכרות ביותר בארץ, אני מנוע מלהגיד את שמה כי אני אחשוף את שם הלקוח כמובן. הוא מרוויח סכומים מאוד גבוהים, כמנכ”ל חברה גדולה ובורסאית. הוא ניסה באופן עצמאי מול מס הכנסה בהליך של פטור ממס והוא קיבל 30% נכות. אחרי טיפול מקצועי של חברת ‘זכותי’, הוא קיבל 94% נכות, הוא קיבל 712 אלף ש”ח סכום רטרואקטיבי ופטור ממס לצמיתות”.
אלון: “יש לנו רופא שפנה לחברה אחרת, ואחרי 3 שנת ניסיון בשנים 2016-2018 שהניסיונות לא צלחו – הגיע לחברת ‘זכותי’ וקיבל 420 אלף ש”ח משנת 2017 ואילך. את שנת 2016 לא הצלחנו, אבל לגבי השנים 2017-2018 איתנו זה הצליח. הוא זכה בפטור ממס לכל החיים”.
יורם: “טוב, אז אנחנו ממש מסיימים את השעה הזאת עם כמה תובנות, ושכל אחד יממש את הזכויות שלו כפי שהוא בוחר. אנחנו אומרים תודה רבה לאלון אהרונוב, מנכ”ל חברת זכותי. שיהיה לך בוקר טוב ונהדר!”
אלון: “שבת שלום לכולם”.
הראיון שודר בתוכנית “חותמים שבוע” בתחנת הרדיו “רדיוס 100fm”, ביום שישי, ה-17 בינואר 2020.