זכויות החולה
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

זכויות חולי סרטן – שאלות ותשובות

לפניכם תשובות כלליות ועקרוניות לשאלות נפוצות בנושא זכויות חולי סרטן בישראל. כל האמור בדף זה נכתב באופן כללי, ומובהר כי הוא אינו ייעוץ משפטי או תחליף להתייעצות מקצועית.


  • לבעלי יש סרטן בערמונית והוא בקרוב יעבור ניתוח להסרת פרוסטטה. תהליך ההחלמה נמשך כחודש וחצי, האם בעלי זכאי להטבות במס הכנסה?
    תשובה: בעלך כנראה יהיה זכאי לפטור אם יקבל 90% נכות לתקופה של 6 חודשים לפחות. אם יקבל אחוזי נכות רק לחודש וחצי, הוא כנראה לא יהיה זכאי לפטור.

 

  • אני בן 68, פנסיונר, חולה בסרטן הערמונית, עברתי הקרנות לפני חצי שנה. האם אני זכאי לסיוע מביטוח לאומי?
    תשובה: לא ניתן לקבל קצבת נכות כללית אחרי גיל 67. בגיל כזה, ניתן לקבל קצבת סיעוד, בתנאי שתוכיח שאינך יכול לבצע פעולות בסיסיות, לדוגמה להתקלח, להתלבש, ללכת ועוד.

 

  • אני פנסיונר בן 62, חולה סרטן וסובל גם מסוכרת. אני מקבל כרגע טיפול כימותרפי. האם אני זכאי להטבות במסים?
    תשובה: מצבך יכול לזכות אותך בקצבת נכות כללית ותוספת שירותים מיוחדים. בנוסף, אם תקבל לפחות 90% נכות, אולי תוכל לקבל גם פטור ממס הכנסה. יש לפנות לרשות המקומית לבקש הנחה ממסים, לאחר קביעת אחוזי הנכות.

 

  • אני חולה בסרטן השד מזה 10 שנים. לפני כחצי שנה, התגלו אצלי גרורות בשלד ובנוסף עברתי ניתוח להחלפת פרק ירך לפני כ-3 חודשים. אני יכולה ללכת רק עם קביים, אך אני סובלת מכאבים חריפים. הגשתי כבר תביעה לביטוח לאומי, וכעת אני מחכה לזימון לועדה רפואית. תוכלו לומר לי מה אחוז הנכות שאני זכאית לו?
    תשובה: עם הגשת תביעה לנכות כללית, יש לצרף את כל המסמכים הרפואיים ולדווח על כל הליקויים מהם את סובלת. בנוסף לנכות כללית, ניתן לפנות למשרד הבריאות ולהגיש תביעה לניידות.

 

  • אמי אובחנה כחולת סרטן קיבה ועברה ניתוח חלקי לכריתת קיבה, שהשפיע על מצבה הבריאותי ויכולת האכילה. היא צריכה לעבור ניתוח נוסף בקרוב לכריתת קיבה מלאה. האם היא זכאית לאחוזי נכות או לקצבה מביטוח לאומי?
    תשובה: ניתן להגיש תביעה לנכות כללית לביטוח לאומי בהקדם. אמך חולת הסרטן כנראה תהיה זכאית לאחוזי נכות וגם לקצבה, אך גובה הקצבה ייקבע לפי אובדן כושר עבודה. כמו כן, ניתן להגיש תביעה לשירותים מיוחדים (שר"מ).

 

  • אבי בן 48 ואובחן בסרטן ריאות גרורתי לפני כשנתיים, בעקבות עבודתו כחקלאי בשטח המוקף באנטנות. לפני כחודש עבר ניתוח בראש להסרת גידול. כיום הוא מקבל קצבת נכות, ורצינו לדעת האם המחלה נחשבת למחלת מקצוע?
    תשובה: לפי הפרטים שציינת, ייתכן כי מדובר ב- מחלת מקצוע. ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי עבור הכרה בסרטן כמחלת מקצוע.

 

  • גילו אצלי גידולים סרטניים רבים בכיס השתן, ועברתי כמה ניתוחים כדי להסירם. לאחר מכן, טיפלו בי גם באמצעות שטיפות b.c.g, שבמהלכן חליתי בשחפת. האם אני זכאי לקצבת נכות?
    תשובה: במידה שאתה מתחת לגיל 67 ואיבדת 50% מיכולת כושר העבודה שלך, אתה כנראה זכאי לקצבה. לשם כך עליך להגיש תביעה לביטוח לאומי עבור נכות כללית.

 

  • אובחנתי כחולה סרטן הערמונית. האם אני זכאי להטבות מס או אצל ביטוח לאומי?
    תשובה: עליך לפנות לביטוח לאומי או למס הכנסה, כדי להגיש תביעה לקצבת נכות או לפטור ממס. זכאותך תלויה במצבך, הכנסתך וגורמים רלוונטיים נוספים.

 

  • התגלה אצלי סרטן צוואר הרחם בדרגה 3 לפני כמה חודשים. הגידול הוסר ואני מבצעת בדיקת פ.א.פ כל 3 חודשים. האם אני זכאית לזכויות בביטוח לאומי?
    תשובה: הקריטריון לקבלת קצבת נכות הוא צבירת מינימום 60% נכות רפואית. במצבך הנוכחי, ללא ליקויים נוספים, כנראה שאינך זכאית לקצבת נכות.

 

  • אני בת 25 ולפני כמה חודשים עברתי ניתוח לכריתת המעי הגס בעקבות גידולים במעי הגס. אני מקבלת טיפולים כימותרפיים כרגע. עבדתי במשרה מלאה קבועה לפני הניתוח, ואני בחופשת מחלה ב-4 חודשים האחרונים. מהן הזכויות שלי?
    תשובה: את יכולה להגיש תביעה לקצבת נכות לביטוח לאומי וייתכן שתהיי זכאית גם לפטור ממס הכנסה, להנחה בארנונה ועוד.

 

  • אני בן 29, עברתי טיפולים כימותרפיים ולפני כ-3 חודשים סיימתי את הטיפולים. במהלכם, לא עבדתי, קיבלתי 100% נכות וקיבלתי קצבה חודשית מביטוח לאומי. חזרתי לעבוד לפני חודש ונקבעו לי 50% נכות, אך הפסיקו לי את הקצבה. למה הקצבה הופסקה?
    תשובה: הקריטריונים לקבלת קצבת נכות הם לפחות 40% נכות רפואית וירידה בכושר העבודה בשיעור של 50% לפחות. מכיוון שחזרת לעבוד, כנראה שאינך זכאי לקצבת נכות כללית, כי לא קיימת ירידה בכושר העבודה.

 

  • אני פנסיונר בן 64, עברתי 3 ניתוחים להסרת גידולים במעי הגס, הסרת כיס המרה והכליה הימנית. גילו אצלי גם גידול מתחת לכליה ואני מטופל בהקרנות. הגידול מקשה עליי ללכת. האם אני זכאי לאחוזי נכות?
    תשובה: ייתכן שאתה זכאי ל-100% נכות וגם לקצבת שירותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי. אם תקבל 100% נכות במשך חצי שנה, כנראה שתהיה זכאי לזכויות במס הכנסה. אם תקבל 100% נכות במשך חצי שנה עד שנה, ייתכן שתקבל פטור חלקי ממס ובתקופה של שנה ומעלה – ייתכן שתקבל פטור ממס מלא.

 

  • אני בן 37 ואובחנתי כחולה סרטן מעי הגס לפני שנתיים, עברתי כריתה של כ-90% מהמעי הגס. אני עובד כיום, אך אושפזתי כבר פעמיים בעקבות חסימת מעיים. האם אני זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה?
    תשובה: ייתכן שתוכל לקבל 90% נכות בחישוב משוקלל, ובמקרה כזה, תהיה זכאי לפטור ממס הכנסה. כנראה תקבל אחוזי נכות באופן זמני, בגלל גילך הצעיר.

 

  • התגלה אצלי סרטן השד ועברתי ניתוח מפקטומי ו-25 הקרנות, האם אני זכאית לפיצוי או הטבות כלשהן?
    תשובה: חולי סרטן שמקבלים טיפולים כימותרפיים או עוברים ניתוח, זכאים ל-100% נכות לתקופה, שבמהלכה הם יכולים לקבל פטור ממס הכנסה, ואף קצבת נכות – אם אינם עובדים.

 

  • אני סובלת מסרטן רב גרורתי בחלל הבטן, ומקבלת קצבת נכות וקצבת שירותים מיוחדים. מכיוון שלא ניתן לנתח ואין אפשרויות נוספות, אני אמשיך לקבל את הטיפולים. האם אני זכאית לזכויות או כספים נוספים מהמדינה?
    תשובה: בנוסף לקצבת נכות וקצבת שירותים מיוחדים, את כנראה זכאית לפטור ממס הכנסה, הנחה בארנונה, תו נכה ואולי אף הטבות נוספות.

 

  • אני בת 56, עברתי ניתוח להסרת גידול בשד ולכריתת שחלות ואני בקרוב אסיים הקרנות שנמשכו כ-5 שבועות. מהן זכויותיי?
    תשובה: עלייך לברר את זכאותך לקצבת נכות כללית ולקצבת שירותים מיוחדים בביטוח לאומי, לפטור ממס הכנסה ובחברת ביטוח, במידה שיש פוליסת אובדן כושר עבודה או מחלות קשות.

 

  • בעלי חולה סרטן הכליות, וכעת הוא עובד רק משרה חלקית. הוא פנה לביטוח לאומי, ובתגובה נאמר לו שאינו יכול להגיש תביעה משום שהכנסתו לא ירדה ביותר מ-60% בממוצע. למה הוא לא יכול להגיש תביעה?
    תשובה: על מנת שבעלך יהיה זכאי לקצבת נכות כללית, עליו להוכיח אובדן כושר עבודה ולהרוויח פחות מ-4,500 ש"ח. במידה שהוא מרוויח יותר, יש לבדוק קבלת פטור ממס הכנסה.

 

  • קיבלתי 100% נכות בגין מחלת הסרטן, אבל אני עדיין לא מקבל קצבה כי אני מקבל דמי מחלה מהעבודה. העירייה אמרה לי שאני לא זכאי להנחה בארנונה משום שאני לא מקבל קצבה, האם זה נכון?
    תשובה: עליך לקבל קצבת נכות בשיעור של 75% נכות לפחות, או לקבל 100% נכות רפואית כדי לקבל הנחה בארנונה. מאחר שאתה עובד ומרוויח יותר מ-4,500 ש"ח, כנראה שאינך זכאי לקצבת נכות, ולכן גם לא להנחה בארנונה. ניתן לפנות למחלקת ההנחות עם הפרטים ולבקש את ההנחה שאתה זכאי לה.

 

  • אני בהריון והתגלה אצלי גידול ממאיר. לאחר הלידה, אתחיל לקבל טיפולים כימותרפיים. האם אוכל לקבל את קצבת הנכות מביטוח לאומי בזמן הטיפולים במקביל לדמי הלידה? האם אני זכאית להטבות נוספות כאם טרייה?
    תשובה: דמי לידה הם למעשה תחליף שכר, ולכן לא ניתן לקבל קצבת נכות כללית בו זמנית. את יכולה לבחור בקצבה הגבוהה יותר.

 

 

הבהרה: כל האמור בדף זה נכתב באופן כללי, ומובהר כי הוא אינו ייעוץ משפטי או תחליף להתייעצות מקצועית.  כדאי לקרוא גם:  זכויות חולי סרטן

 

לסיוע אישי במיצוי זכויות רפואיות של חולי סרטן ומחלות נוספות, חייגו 5520* או צרו קשר דרך אתר "זכותי" עכשיו

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם