זכותי
תפריט:
русский عربيه EN

תפריט ראשי

  • עמוד הבית
  • זכויות רפואיות
  • מכתבי תודה
  • המומחים שלנו
  • חדשות ועדכונים
  • וידאו
  • אודות
  • צור קשר
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!

חייגו עכשיו 5520*

או השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

עמוד הבית » זכויות רפואיות » זכויות החולה » חוק זכויות החולה

חוק זכויות החולה

בחר/י נושא
  • המוסד לביטוח לאומי
  • מילון מונחים
  • מחלות וליקויים
  • נכות כללית
  • תאונות עבודה
  • ועדה רפואית
  • עקרות בית
  • זכויות עובדים
  • זכויות החולה
  • פטור ממס
  • ניידות
  • סיעוד
  • קישורים רלוונטיים

ב-1996 העבירה הכנסת את חוק זכויות החולה, שמטרתו להבהיר מהן זכויות המטופל. החוק קובע את זכויות החולים מול הרופאים והצוות המטפלים בהם, בעוד שהוא מדגיש את הזכות לקבל טיפול רפואי נאות.

חוק זכויות החולה מחולק לתשעה פרקים:

פרק א': מטרת החוק – "לקבוע את זכויות האדם המבקש טיפול רפואי או המקבל טיפול רפואי ולהגן על כבודו ועל פרטיותו".

פרק ב': פרשנות– מפרט את ההגדרות של המונחים המוזכרים בחוק. בין ההגדרות החשובות:

  • טיפול רפואי – כולל גם אבחון רפואי, טיפול מונע, טיפול פסיכולוגי וטיפול סיעודי.
  • מידע רפואי – מתייחס ישירות למצב הבריאותי הגופני (פיזי) ו/או הנפשי (פסיכולוגי / פסיכיאטרי) של המטופל, ו/או לטיפול הרפואי בו.
  • מטפל – רופא, רופא שיניים, רופא מתחיל או רופא מתמחה (סטז'ר), אח או אחות, מיילדת, פסיכולוג, מרפא בעיסוק, פיזיותרפיסט, קלינאי תקשורת, תזונאי-דיאטן, קרימינולוג קליני, פודיאטר, פודיאטר מנתח, כירופרקט; וכן כל בעל מקצוע שהכיר בו המנהל הכללי, בהודעה ברשומות, כמטפל בשירותי הבריאות.
  • מוסד רפואי – בית חולים או מרפאה.

פרק ג': הזכות לטיפול רפואי – מדגיש את הזכאות לטיפול רפואי במצב חירום ללא תנאים, אוסר על הפליה/אפליה בקבלת טיפול רפואי מטעמי דת, גזע, מין, לאום, מוצא, נטיה מינית וכו'; זכאות למידע לגבי האדם המטפל בחולה (רופא, אחות, מנתח וכו'), זכאות לחוות דעת שנייה ("דעה נוספת"), הזכות לקבל מבקרים, שמירה על כבוד ופרטיות המטופל, טיפול במצב חירום רפואי ובפניה לחדר מיון.

פרק ד': הסכמה מדעת לטיפול רפואי – הטיפול הרפואי מותנה בהסכמתו של המטופל, לאחר שקיבל את כל המידע הרפואי הנחוץ לו לקבל החלטה זו. המטרות העיקריות בשיתוף המידע הרפואי עם המטופל הן: בניית אמון בין המטפל למטופל, עזרה למטופל להגיע להחלטה נכונה ומבוססת, הגנה על זכות המטופל לדעת מה מצבו והגנה על פרטיות המטופל. החוק מגדיר את אופן מתן ההסכמה, מגדיר רשימת מקרים שבהם ניתן לספק טיפול רפואי גם ללא הסכמה, ומתיר מינוי בא-כוח למטופל.

מידע רפואי מספק כולל אבחנה רפואית, מטרת הטיפול והסיכוי להצלחתו, הסיכונים וההשלכות בטיפול וטיפולים אלטרנטיביים. ניתן לתת טיפול רפואי ללא הסכמה רק במקרים הבאים: המטופל אינו יכול לתת את הסכמתו בגלל מצבו, המטפל לא מודע להתנגדות המטופל או האפוטרופוס שלו, באישור ועדת האתיקה במקרה חירום גם אם המטופל מתנגד לטיפול ובהסכמת אדם שקיבל ייפוי כוח על ידי המטופל.

החולה זכאי לקבל מסמך כתוב מן המטפל במקרה של ניתוח (למעט כירורגיה זעירה), צינתורים של כלי דם, דיאליזה, טיפול בקרינה מיינתת (רדיותרפיה), טיפולי הפריה חוץ-גופית וטיפולי כימותרפיה.

פרק ה': הרשומה הרפואית והמידע הרפואי – חובתו של המטפל לנהל רשומה רפואית שתפרט את הטיפול הרפואי ותכלול, פרטי המטופל והמטפל, המידע הרפואי שקיבל המטופל, עברו הרפואי של המטופל, אבחנה והוראות טיפול. המטופל זכאי לקבל את המידע ברשומה הרפואית, אלא אם כן, המטפל רואה לנכון שמסירת המידע תגרום למטופל נזק. במקרה מסוג זה, המטפל צריך להודיע על החלטתו לועדת האתיקה, הרשאית לאשר, לבטל או לשנות החלטה זו.

חובתם של המטפל והצוות הרפואי היא שמירת סודיות רפואית, אלא אם כן, המטופל הסכים למסירת מידע רפואי, קיים צורך לחלוק את המידע עם מטפל אחר לצורך טיפול, חייב המטפל למסור מידע לפי החוק, ועדת האתיקה אישרה מסירת מידע או שימוש במידע לצורך מחקר/הוראה בתנאי שלא נמסרו פרטים מזהים של המטופל.

פרק ו': ועדות – פרק זה מונה שלוש ועדות:

  • ועדת בדיקה – נועדה לבדוק תלונות מטופלים ואירועים יוצאי דופן בכל הנוגע לטיפול רפואי.
  • ועדת בקרה ואיכות – נועדה להעריך את הפעילות הרפואית ולשפר את איכות הטיפול הרפואי.
  • ועדות אתיקה – כוללת 5 חברים: יושב הראש יהיה "כשיר להתמנות שופט בית משפט מחוזי", 2 רופאים מומחים, פסיכולוג/עובד סוציאלי, נציג ציבור/איש דת.

פרק ז': אחריות לקיום זכויות המטופל במוסד רפואי – מינוי עובד שידאג לקיום זכויות החולה עבור כל מטופל, בדיקת וטיפול תלונות מטופלים והדרכת הצוות הרפואי בכל הנוגע לכך.

פרק ח': הוראות לגבי כוחות הביטחון – חוק זכויות החולה יחול גם על חיל הרפואה של צה"ל, מערך הרפואה של המשטרה ושירות בתי הסוהר. בהתאם לכך, הסמכויות של קציני הרפואה הבכירים של רשויות אלו יהיו זהות לאלו של מנהל מוסד רפואי.

פרק ט': שונות – מטפל/מוסד רפואי יקבל קנס במקרה של הפליה או הפרת אחת מהחובות המצוינות בחוק זה. חלק זה גם מדגיש שחוק זכויות החולה אינו פוטר מטופל מתשלום עבור שירותים רפואיים.


  • חוק זכויות החולה – קובץ PDF
  • זקוקים למידע נוסף? צרו קשר עם מומחי "זכותי" דרך האתר או חייגו 5520*
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!

חייגו עכשיו 5520*

או השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • המוסד לביטוח לאומי
    • יד מכוונת
    • סניפים
      • רשימה
  • מילון מונחים
  • מחלות וליקויים
    • קורונה
    • מחלות של מערכת הדם
    • מחלות לב
    • סרטן
    • סוכרת
    • מחלות נפש
  • נכות כללית
  • תאונות עבודה
  • ועדה רפואית
  • עקרות בית
  • זכויות עובדים
  • זכויות החולה
  • פטור ממס
  • ניידות
  • סיעוד
  • קישורים רלוונטיים
pageid1267

"אולגה מהווה דוגמא מצויינת למתן שירות ללקוחות. כן יירבו כמותה"

מ'

22.02.2022 להמלצה

"אנו רוצים להודות לכם על העזרה והבנה ויחס אנושי. וליווי מקצועי ואדיב. לאורך כל הדרך."

מ' ול'

16.02.2022 להמלצה

"תודה מיוחדת ליאנה שהייתה זמינה תמיד הן בטלפון והן במייל ותמיד נתנה מענה לכל השאלות."

ר'

26.01.2022 להמלצה
  • לכל מכתבי התודה
  • אולי גם לך מגיע כסף?
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!

חייגו עכשיו 5520*

או השאירו פרטים ונחזור אליכם
שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • image_icon פגישה
    חינם!
  • image_icon ליווי אישי
    צמוד
  • image_icon 2 דקות
    מהרכבת
  • image_icon צרו קשר

סניף תל אביב

  • כתובת: מגדל הקריה (מגדל היובל), קריית הממשלה, דרך בגין 125, ת"א (קומה 23)
  • מיקוד: 6701201
  • טלפון: 5520* או 03-7119628
  • פקס: 03-624-0369

סניף חיפה

  • קניון סינמול (Cinemall) / לב המפרץ – קומה 3
  • טלפון: 5520*
  • פקס: 04-8401369

סניף ירושלים

  • בניין מגדל העיר (קומה 10) רחוב בן יהודה 34
  • טלפון: 5520* או 02-6501066
  • פקס: 02-6501080
  • Youtube
  • Google Plus
  • Facebbok

זכויות רפואיות

  • זכויות רפואיות
  • נכות כללית
  • תאונות עבודה
  • ועדה רפואית
  • מחלות מקצוע
  • מקרים לדוגמה

מחלות וליקויים

  • סוכרת
  • התקף לב
  • סרטן – המחלה והפיצוי
  • אירוע מוחי
  • פיברומיאלגיה
  • צרידות

תחומי התמחות נוספים

  • פנסיית נכות
  • עקרות בית
  • חוק הפוליו
  • חוק סיעוד
  • פטור ממס
  • ניידות

אודותינו

  • אודות זכותי
  • המומחים שלנו
  • חזון ומשימה
  • סניפים
  • כיצד להגיע
  • יצירת קשר

אתר זכותי

  • מפת אתר
  • מדיניות פרטיות
  • הצהרת נגישות

השירות של "זכותי" כולל סיוע וליווי באמצעות מומחים מקצועיים בהליך מימוש הזכויות הרפואיות, ואינו מהווה ייעוץ משפטי או ייצוג משפטי.

ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף!חייגו עכשיו 5520*או השאירו פרטיכם ונחזור אליכם:

שם טלפון

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

מה שמגיע, בלי להגיע: בימים אלו אנו מקיימים פגישות טלפוניות חינם, ללא התחייבות ומבלי לצאת מהבית. קיימת גם אפשרות לתיאום פגישה פרונטאלית עם מומחה בחברה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות.