חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

מבקר המדינה קורא לביטוח לאומי לשפר את הקשר עם הציבור למיצוי זכויותיו

ספטמבר 28, 2014
מבקר המדינה: הביטוח הלאומי צריך לשפר את הקשר שלו עם הציבור

ב-9 לספטמבר קרא מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא, למוסד לביטוח לאומי לשפר את הקשר שלו עם הציבור במיוחד בכל הקשור בנושא מיצוי הזכויות.

בהופיעו בפני עובדים בכירים במוסד לביטוח לאומי ובהם המנכ"ל פרופ' שלמה מור-יוסף, אמר מבקר המדינה בין השאר, כי מאחר והמוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי מאויש ברובו הגדול על ידי עובדים חיצוניים נוצר לעיתים "טלפון שבור" אשר עלול להביא למצב של קבלת מידע לא מלא ובשל כך לפגיעה במיצוי הזכויות של המבוטח.

על אף השיפור בנושא זה, במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ממשיך לקבל תלונות כאלה.

יחד עם זאת, מבקר המדינה שיבח את המוסדלביטוח על הניסוי (פיילוט) המתקיים
עתה בשני סניפים גדולים של המוסד ליידע את הציבור הרחב לגבי מידע הקשור במיצוי זכויות ב וועדות רפואיות.

אחת הדוגמאות לאי מיצוי זכויות עניינה איתור זכאים לסיוע בשכר דירה. מדובר בכאלה הנמנים עם קבוצות האוכלוסייה החלשות בישראל.

נוכח החשש שזכאים אלה אינם מודעים לזכויותיהם החוקיות ובכלל זה זכותם בסיוע בשכר דירה – אמר מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור – חשוב שגופי השלטון הנוגעים בדבר ובהם כמובן המוסד לביטוח לאומי יאתרו את הזכאים הללו. מדובר ביותר מ-20 אלף מקבלי הבטחת הכנסה חסרי דירה שעשויים להיות זכאים לסיוע בשכ"ד אך אינם מקבלים אותו.

בשנת 2013 התקבלו 1,317 תלונות בנציבות תלונות הציבור נגד המוסד לביטוח לאומי, המספר הרב ביותר של תלונות נגד גוף אחד. מרביתן הוגשו בנושאי השירות לציבור. אך מתוך כלל התלונות שהוגשו נגד המוסד, רק 22.1%נקבעו כמוצדקות

"זכותי" מסייעת לאלפי ישראלים לקבל את הכסף המגיע להם מן המוסד לביטוח לאומי ומשרדי ממשלה נוספים. בדקו עכשיו אם מגיע לכם כסף או התקשרו 5520 *. 

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם