חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הביטוח הלאומי שיאן תלונות הציבור גם ב-2016

יולי 4, 2017

גם בשנה החולפת קבע נציב תלונות הציבור כי המוסד לביטוח הלאומי מוביל על כל שאר המוסדות בכמות התלונות השנתית

למרות מאמציו להשתפר, ממשיך הביטוח הלאומי לספוג את שיא מספר התלונות למוסד ציבורי כלשהו: 1,102 תלונות ב-2016, על פי דו"ח נציב תלונות הציבור שפורסם ביוני 2017.

הביטוח הלאומי עקף בקלות את חברת דואר ישראל בע"מ, משטרת ישראל וכל משרדי הממשלה בכמות התלונות. עם זאת, דווקא דואר ישראל הוא הגוף המוביל מבחינת שיעור התלונות המוצדקות (72%) כלפיו.

אחרי 1,102 התלונות של הביטוח הלאומי מופיעה חברת דואר ישראל עם 681 תלונות. אחריה משטרת ישראל עם 504 תלונות, משרד המשפטים עם 399 תלונות, משרד הבינוי והשיכון עם 390 תלונות, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עם 366 תלונות, מספר זהה של תלונות (366) בחברת עמידר, 324 תלונות כלפי רשות המיסים, 322 תלונות למשרד החינוך ו-316 תלונות למשרד העבודה והרווחה (מספר זהה של תלונות גם למשרד הבריאות).

רשות האוכלוסין וההגירה ספגה 316 תלונות ב-2016. צה"ל התמודד עם 218 תלונות בנציבות (מספר זה אינו כולל, כמובן, את כמות התלונות הפנימיות בצבא). כלפי משרד האוצר הוגשו 210 תלונות בנציבות. רשות השידורהמפורקת סיימה את חייה עם 288 תלונות ב-2016, חברת החשמל עם 196 תלונות, ורשות האכיפה והגבייה (הוצל"פ) סיימה את השנה עם 138 תלונות.

 

מבין העיריות, בולטות במיוחד עיריית ירושלים עם 181 תלונות, עיריית חיפה עם 152 תלונות, עיריית תל אביב עם 125 תלונות ועיריית באר-שבע עם 106 תלונות.

נתון נוסף שעולה מן הדו"ח הוא כי 4% מכלל התלונות הוגשו בנושא גמלאותשנותן המוסד לביטוח לאומי, גמלאות לניצולי שואה ועוד. בנושא זה הוגשו 469 תלונות, מתוכן נמצאו 11% מוצדקות.

בין התלונות המפורטות בדו"ח ניתן למצוא מקרה בו קשישה עיוורת ובודדה ביקשה גמלת סיעוד מן הביטוח הלאומי אך נדחתה בטענה שהיא מתגוררת עם אמה. התברר כי האם היא מוגבלת בעצמה ומקבלת קצבת שירותים מיוחדים (שר"מ) ולכן המתלוננת זכאית לקבלת גמלת סיעוד ולפיצוי של 7,965 ש"ח.

במקרה אחר הפקיד המוסד לביטוח לאומי את קצבת הנכות של אישה ערירית ותשושת-נפש בחשבון בנק שגוי. לכן הפסידה המתלוננת את הכספים ששימשו אותה לכיסוי יתרת חובתה בחשבון בנק אחר. בעקבות התערבות הנציבות בעניינה, פיצה הביטוח הלאומי את המתלוננות בסכום הקצבה שהופקדה בחשבון הבנק השגוי.

מקרה נוסף של תלונה מוצדקת כלפי המוסד לביטוח לאומי נגע לאי-קבלת מענק לימודים בשל חוסר ידיעה של הזכאי. המתלוננת, אם עצמאית לבן שנולד ב-2005, התלוננה כי בכך שהמוסד לביטוח לאומי לא טרח ליידע אותה בדבר זכאותה למענק הלימודים עבור בנה, היא הפסידה את המענק עד 2015 כי לא הגישה תביעה לקבלו. הביטוח הלאומי טען בתגובה כי שלח למתלוננת טופס מתאים, אך המתלוננת השיבה כי מעולם לא קיבלה טופס כזה. בעקבות התערבות הנציבות, הסכים הביטוח הלאומי לשלם לה מענק לימודים רטרואקטיבי משנת 2011 ואילך.

הנתונים המלאים נמצאים בדו"ח שנתי 43 של נציב תלונות הציבור. לידיעת הציבור, משרדי נציבות תלונות הציבור נמצאים בירושלים, ת"א, חיפה, באר שבע, לוד, נצרת וקרית שמונה.

קריאה נוספת

נפגעתם או חליתם? זקוקים לסיוע מול ביטוח לאומי ומשרדי ממשלה? "זכותי" תסייע לכם לקבל את הכסף המגיע לכם. התקשרו 5520* או צרו קשר כאן באתר.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם