חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

שכר מנכ"ל ביטוח לאומי

מאי 19, 2014
שכר מנכ"ל הביטוח הלאומי, שלמה מור-יוסף: פי שניים מקודמתו בתפקיד

יהודה שרוני ("סופהשבוע", מעריב) חשף כי פרופ' שלמה מור-יוסף ממשיך לקבל שכר כרופא עבור כוננויות שאינו מבצע. זכאותו של מור-יוסף הביאה את משכורתו לסכום של 70 אלף ₪ בחודש, פי שניים ממשכורת קודמתו בתפקיד, אסתר דומיניסיני.

מאת  מנכ"ל זכותי, וצוות זכותי

פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מכהן בתפקידו הנוכחי גם על תקן רופא. מור-יוסף מקבל, בנוסף לשכרו מהביטוח הלאומי, 40 אלף ₪ בחודש כתוספת תשלום, במסגרת סולם השכר של הרופאים, עבור כוננויות. במסגרת עבודתו כמנכ"ל, מיותר לציין כי עבודתו כמובן אינה כרוכה בכוננות כלשהי.

שכר מנכ"ל הביטוח הלאומי דומה לשכר מנכ"ל במשרד ממשלתי ונקבע בהתאם ובצמוד לו. לשם ההשוואה, קודמתו של מור-יוסף בתפקיד, אסתר דומיניסיני, קיבלה 37 אלף ₪ בחודש. בניגוד אליה, זכאותו של מור-יוסף למרכיבי שכר נוספים והצמדת שכרו לשכר הרופאים מביאים את משכורתו לסכום כולל של כ-70 אלף, כמעט פי שניים ממנה.

הסדר הפרישה של מור-יוסף

מור-יוסף כיהן בעבר כמנהל בית החולים "הדסה". כשנכנס לתפקידו כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי לפני שנתיים, משרד האוצר והממונה על השכר אישרו את תנאי העסקתו החדשים.

בעוד בי"ח 'הדסה' נכנס לגרעון של יותר ממליארד שקלים, למור-יוסף הובטח, לצד משכורתו הציבורית, הסדר פרישה נדיב במיוחד. לפי ההסדר, נקבע כי מרגע פרישתו ועד שיגיע לגיל הפנסיה (67), ימשיך לקבל תשלום חודשי שעומד על כ75 אלף לחודש, גם אם יכהן בתפקיד אחר.

בתוכנית הנאמנים של 'הדסה', מתואר הסכם הפרישה של מור-יוסף כ"נכס מכביד". בעקבות הביקורת על הסדר הפרישה של 'הדסה', הגיב פרופ' מור-יוסף אז ל'כלכליסט': "הסכם הפרישה נעשה בתיאום ביני ובין יו"ר הדירקטוריון באישור ובתיאום נשות הדסה ואושר בדירקטוריון של הדסה, בו לנציגות הארגון שליש מהחברים כולל הנשיאה והגזברית ומחזיקת תיק בית החולים".

במסגרת תוכנית ההבראה של הדסה, נמסר בהמשך כי פרופ' מור-יוסף הסכים לוותר, מרצונו, על חלק מהזכויות הפנסיוניות שלו מ'הדסה'. הנושא נמצא בדיונים.

ההסדר של פרופ' מור-יוסף עם המוסד לביטוח הלאומי אושר, אף על פי שהכשרה כרופא אינה תנאי לניהול המוסד לביטוח לאומי ואף מיותרת, שכן קיים במוסד תפקיד אחראי על הרופאים. למעשה, אישור האוצר והממונה איפשר למור-יוסף ליהנות מדירוג של רופאים, ובמקביל מכך ששכרו מוצמד לשכר מנכ"לי משרדים ממשלתיים. כלומר, בכהונתו כמנכ"ל המוסד, הוא ממשיך להנות מאותם תנאי העסקה שהיו לו כמנהל בית החולים 'הדסה'.

 

 

הסידור שנוצר למור-יוסף לא 'נתפר' עבורו במיוחד. רק לפני כעשור, ד"ר יוחנן שטסמן, שכיהן גם הוא כמנכ"ל המוסד, נהנה מסידור דומה. לפי הסידור, מיום הפרישה של המנכ"ל מבית החולים, הוא זכאי לפנסיה בסכום של 75 אלף ₪ לחודש, עד שייצא לגמלאות באופן רשמי. על הסידור של ד"ר שטסמן נמתחה ביקורת ציבורית שבעקבותיה, כבר אז, הוסכם כי הסדר מסוג כזה לא יחזור על עצמו.

בתגובה לפניית "סופהשבוע" אל הביטוח הלאומי, סירב דובר המוסד לפרט את מרכיבי השכר של מור־יוסף והגיב: "שכר המנכ"ל נקבע על ידי ובהסכמת הממונה על השכר על פי הכללים המקובלים".

 

קראו עוד:

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם