חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הביטוח הלאומי שילם לערוץ ההיסטוריה תמורת סרט תדמית

יולי 26, 2016

אתר "העין השביעית" חשף פרוטוקול לפיו שילם המוסד לביטוח הלאומי ב-2013 סכום של 100,000 שקלים תמורת הפקת סרטון תדמיתי בערוץ ההיסטוריה והקרנתו 25 פעמים בערוץ זה.

כך נכתב בפרוטוקול ועדת המכרזים של המוסד לביטוח הלאומי, תחת הכותרת "הפקת סרט היסטורי למוסד לביטוח לאומי", על ידי רונית גדולטר, מאגף ההסברה: "המוסד שם דגש בעת האחרונה על כניסה למדיה המשודרת אשר נמצא כי הינה בעלת השפעה רבה והיא עולה גם על זו של התקשורת המודפסת.  ההצעה מחברת "יוליקום" כוללת הפקת סרט באורך של 7 דקות וכן כ-25 הקרנות בערוץ ההיסטוריה במסגרת תכנית העוסקת בגופים המייסדים בישראל.  בנוסף, למוסד יהיו זכויות בסרט לכל שימוש אפשרי נוסף".

בישיבה שהתקיימה ב-26 ביוני 2013 נקבע כי "הוועדה מאשרת בפטור ממכרז התקשרות עם חברת 'יוליקום' הכוללת הפקת סרט היסטורי תיעודי על המוסד לביטוח לאומי, הקרנת הסרטון כ-25 פעמים בערוץ ההיסטוריה, ובעלות בזכויות בסרטון לכל שימוש והכל בעלות 100,000 ש"ח בתוספת מע"מ".

הסרטון שודר במסגרת סדרה בשם "החברות המייסדות" בה השתתפו גופים גדולים כגון אגד, אוניברסיטת ת"א, אמישראגז, אסם, ארגון המורים העל-יסודיים, בז"ן, בנק ירושלים, בנק לאומי, דואר ישראל, מפעל הפיס, משטרת ישראל, צים, רשות שדות התעופה ועוד חברות גדולות במשק ורשויות ציבוריות. הסרטון זמין לצפייה גם באתר YouTube, שם קיבל עד היום רק 74 צפיות.

בפרוטוקול הוועדה נכתב עוד כי "המוסד רואה חשיבות רבה בהשתתפות בסדרה זו במסגרת ערוץ ההיסטוריה והוא מבקש לעשות שימוש בסרטון האמור גם באתר האינטרנט ובחגיגות ה-60 למוסד. כן רואה המוסד חשיבות בהקרנת הסרטון האמור בערוץ ההיסטוריה בכלל ובמסגרת הסדרה האמורה בפרט".

על המסמך מופיעים שמותיהם של היו"ר עודי שאול, נציגת חשב סימה לנג, חבר הוועדה עו"ד ב' בן פזי, היועץ המשפטי עו"ד שלומי מור, ומזכיר הועדה רפי מאי

כפי שפורסם באתר "העין השביעית" שחשף את התשלומים, מסר בתגובה איתן שם-טוב ממשרד רהב תקשורת, המייצג את ערוץ ההיסטוריה, כי "הכל נעשה על-פי הנהלים". עם זאת, לא ברור לגמרי אם מועצת הכבלים והלווין אישרה לערוץ ההיסטוריה לבצע התקשרויות מסוג זה, שכן הדבר מהווה "פרסום סמוי", לכאורה.

ההתקשרות של המוסד לביטוח לאומי עם ערוץ ההיסטוריה בוצעה בפטור ממכרז, בהתאם להוראות תקנה 3(11) "שכן עסקינן בטובין ייחודיים שעניינם תרבות", כך על פי פרוטוקול ועדת המכרזים של הביטוח הלאומי.

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם