חדשות ועדכונים
ייתכן ומגיע לכם הרבה כסף! חייגו עכשיו 5520* או השאירו פרטים ונחזור אליכם

הביטוח הלאומי: עובדים אבל מעכבים הכל

פברואר 5, 2014
שביתות אזהרה, עיצומים ואולי גם שביתה איטלקית – עובדי המוסד לביטוח לאומי כורעים תחת העומס. ציבור המבוטחים סובל, פניותיו מתעכבות או מעוכבות בכוונה. מה בדיוק קורה שם היום?

כתבה שפורסמה לאחרונה במגזין 'תכנית חיסכון' בערוץ 2 (19 ינואר 2014), גילתה כי מוקדנית של המוסד לביטוח לאומי סיפרה שהעובדים מעכבים בכוונה את הטיפול במבוטחים, מכיוון שהם בעיצומים. הוועד הארצי של עובדי המוסד טוען כי חסרים להם כ-400 עובדים, ולא ניתן לשפר את השירות כל עוד אין תגבור בכוח אדם.

האמנם שביתה איטלקית, כפי שנטען ב'תוכנית חיסכון'? בעזרת מצלמה נסתרת, בילה הכתב עוז עוזנברג יום שלם בסניף הביטוח הלאומי בפתח תקווה. חלק מן הפונים קיבלו תשובה רשמית מן הפקידים 'פנייתך עוד לא טופלה כי אנחנו בעיצומים'. מבוטחים ממתינים חודשים ארוכים לתשובה בעניין קצבאות, החלטות ועדות רפואיות, ועדות ערר ועוד.

"אתם מודעים לזה שהם בעיצומים, נכון? ובעיכובים…הביטוח הלאומי…הם עובדים אבל הם מעכבים הכל…חסר להם כוח אדם" – כך אמרה אחת ממוקדניות שירות הלקוחות הטלפוני של הביטוח הלאומי, בתשובה לאחת הפניות. אולי זוהי לא שביתה איטלקית, אך עדיף לפתוח בהשבתה מלאה של המוסד, כדי שהממשלה והציבור יוכלו לרדת לשורש הבעיה.

בתמונה: סניף ביטוח לאומי, תל אביב [צילום: צוות זכותי, 2014]

ב-5 בדצמבר 2013 הודיעו עובדי המוסד לביטוח לאומי על השבתת אזהרה של יום אחד, בכל סניפי המוסד, בכל רחבי הארץ. עקב ההשבתה לא התקיימו ועדות רפואיות. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי אמר ל'כלכליסט' כי הסחבת הבלתי נסבלת של הנהלת המוסד לביטוח לאומי ומשרד האוצר בגיוס כוח אדם היא הסיבה המרכזית לשביתה".

המוסד לביטוח לאומי אמר בתגובה כי אכן יש עיצומים במוסד לביטוח לאומי. ספק רב אם רוב הפונים למוסד החשוב הזה אכן יודעים כי הטיפול בהם יתעכב בגלל מחסור כרוני בכוח אדם. מאז 2011 לא נחתם הסכם קיבוצי חדש עם העובדים. האם הממשלה מנסה לייאש את אזרחי ישראל, כדי שלא יממשו את זכויותיהם הסוציאליות?

כ-2,700 עובדים מועסקים בביטוח הלאומי, והעומס המוטל עליהם ידוע לכל כבר שנים. "עובדי הביטוח הלאומי אכן כורעים תחת העומס", מציין מנכ"ל זכותי, אלון אהרונוב. "אין מספיק תקנים וזאת התוצאה. התנהלות זאת מנציחה את העוול ומדגישה את הצורך בחברה מקצועית ושירותיות כמו חברת זכותי, שתפשט את התהליכים ותדאג שהאזרחים יקבלו את כל הזכויות המגיעות להם".

> הביטוח הלאומי לא עונה? פנייתכם מתעכבת? צרו קשר עם "זכותי"

כל החדשות והכתבות באתר זכותי

צרו קשר

אולי מגיע לך הרבה כסף!

מלא פרטיך ונחזור אליך בהקדם